whats the first single/video?

For chat about the current tour.
Could contain SPOILERS

Moderators: Gorehound, Si, SickThings, Devon, Shoesalesman

Post Reply
shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

whats the first single/video?

Post by shock rock » Fri Jul 18, 2008 5:23 pm

With the CD being released in about a week and half,has anybody heard what the first single/video will be?.I just came back from a trip through Eastern US.and heard some older matrerial on stations,but nothing yet from the new album.....any radio airplay at all??......
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

User avatar
Pitta
Killer
Killer
Posts: 156
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:26 am
Location: Hungary
Contact:

Post by Pitta » Fri Jul 18, 2008 6:31 pm

There is a promotional version of ACAS with four tracks, for the radio stations. The tracks are: Vegenace is mine, Catch me if you can, In touch with your feminine side and Killed by Love. One of them will be the first single, I think.
Where's my make-up, where's my face ?

WickedYoungMan
Goat Herder
Goat Herder
Posts: 1408
Joined: Fri Nov 19, 2004 11:59 am
Location: Still Outside Your Bedroom Window

Post by WickedYoungMan » Fri Jul 18, 2008 7:10 pm

"Vengeance" is reportedly the first single that SPV's "aggressive marketing team" sent out.
Me = Winning

shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

Post by shock rock » Fri Jul 18, 2008 8:17 pm

thanks for the info!!What really is a "aggressive marketing team"??I .I thought his radio show would of pushed a single by now.be it Vengeance or Catch..i dunno,,just my opinion.....with Slash in tow,Vengeance might get more play,or at least some play....we will see
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

WickedYoungMan
Goat Herder
Goat Herder
Posts: 1408
Joined: Fri Nov 19, 2004 11:59 am
Location: Still Outside Your Bedroom Window

Post by WickedYoungMan » Fri Jul 18, 2008 8:24 pm

shock rock wrote:I thought his radio show
It has, in fact he was playing a new song every week this week, and debuted Vengeance either last week or the week before.
Me = Winning

shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

Post by shock rock » Fri Jul 18, 2008 8:40 pm

ok,,,,,,,thx
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

Owepar
Trash
Trash
Posts: 40
Joined: Fri Apr 22, 2005 2:59 am
Location: Texas

Post by Owepar » Sat Jul 19, 2008 12:49 am

He ran "Vengeance Is Mine" again on both Wednesday and Thursday night. Since that's the first track to surface both online and on his radio show, it's a safe bet that it's the first single. Here's hoping it gets some airplay elsewhere on the radio.
Born Dead

User avatar
Jumping Jack
Fashion Flusher
Fashion Flusher
Posts: 560
Joined: Tue Jul 11, 2006 2:32 pm
Location: Atlanta

Post by Jumping Jack » Sat Jul 19, 2008 10:14 am

He should take Slash on tour in 2009, even if he needs his own "Smoking" bus, LOL!
Caffeine! Caffeine!
Amphetamine
A little speed is all I need
Caffeine! Caffeine!


User avatar
steven_crayn
Dada God
Dada God
Posts: 1872
Joined: Wed Apr 13, 2005 3:56 pm
Location: Lincolnshire
Contact:

Post by steven_crayn » Sat Jul 19, 2008 1:09 pm

WickedYoungMan wrote:"Vengeance" is reportedly the first single that SPV's "aggressive marketing team" sent out.
A good choice, I hope they then follow it up with Killed By Love to show another side to the album and I also think it could be a hit single.
Lead guitar on Social Debris. Album on iTunes, Amazon & Spotify, title track featured on TV

User avatar
nimsowner
Dada God
Dada God
Posts: 1262
Joined: Tue Nov 13, 2007 2:51 am
Location: Eureka, CA
Contact:

Post by nimsowner » Fri Jul 25, 2008 7:58 am

I think Catch Me If You Can and The One That Got Away would be good choices for singles. Or Killed By Love or Salvation for the softer side.
PLEASE, save me from this sick man!

HORRORHOLIC
Fashion Flusher
Fashion Flusher
Posts: 698
Joined: Tue Jun 28, 2005 4:55 pm
Location: Hamilton Ontario

Post by HORRORHOLIC » Fri Jul 25, 2008 1:58 pm

Well it doesn't seem as if any of the songs are gonna be played on the radio
"THEY'RE NEVER GONNA FIND YOUR FACE"

- ALICE COOPER

shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

Post by shock rock » Fri Jul 25, 2008 7:24 pm

Where is this "aggressive marketing"??...a release in a matter of days,and no radio play.that does not auger well for success of a album.
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

WickedYoungMan
Goat Herder
Goat Herder
Posts: 1408
Joined: Fri Nov 19, 2004 11:59 am
Location: Still Outside Your Bedroom Window

Post by WickedYoungMan » Fri Jul 25, 2008 7:40 pm

Someone said either here or elsewhere that reportedly the singles were sent out with a request from SPV for the songs to be played this weekend.
Me = Winning

User avatar
Alicehunter2000
Killer
Killer
Posts: 168
Joined: Sat Jan 01, 2005 7:54 pm
Location: Panama City Florida
Contact:

Post by Alicehunter2000 » Fri Jul 25, 2008 8:45 pm

nimsowner wrote:I think Catch Me If You Can and The One That Got Away would be good choices for singles. Or Killed By Love or Salvation for the softer side.
I agree
"Your as Stiff as my Smoking Barrel"

shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

Post by shock rock » Sun Jul 27, 2008 2:18 am

Well.,here it is .the weekend, and i just checked Yes.com,and not a solitary song has been played from the new cd yet!!
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

User avatar
Si
Dada God
Dada God
Posts: 3920
Joined: Tue May 16, 2006 5:47 am
Location: London
Contact:

Post by Si » Sun Jul 27, 2008 7:35 am

May misunderstand the post above, but if it's saying no song has been played from ACAS on the radio it's simply not true.
At the very least NWAC has played pretty much every song from the album.

Alice will be recording three video clips/songs in the next few days (Think it was Tuesday but could be wrong). These are probably not promo videos as such, but more likely for more Web content as they are with Piggy D.

shock rock
Killer
Killer
Posts: 169
Joined: Sun May 15, 2005 4:40 am
Location: Canada

Post by shock rock » Sun Jul 27, 2008 1:06 pm

Thanks for the info!!I guess the radio monitoring system (yes.com)obviously does not include syndicated radio shows,and of course its just monitoring the US market.
You Can Take My Head And Cut It Off
But You Ain't Gonna Change My Mind

Post Reply